poniedziałek, 8 października 2012

Ciasto z kaszy mannej

Już nie pamiętam kiedy je robiłam dzisiaj znalazłam fajny przepis tutaj.

Składniki:

Ciasto:

  • oryginalnie 6 paczek herbatników ja użyłam  paczek herbatników średników
  • 1 litr mleka
  • 1 margaryna
  • 1 szkl cukru
  • 1 cukier waniliowy Marsyl
  • 3- 4 łyżki kakao
  • 1 szkl kaszy manny Kupiec
Polewa czekoladowa
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1/2 szkl cukru
  • 2 łyżki wody
  • 3-4 łyżki kakao
Przygotowanie :

Ciasto

Herbatniki układamy na blaszce. Mleko zagrzać, dodać margarynę, cukier, cukier waniliowy oraz kakao. Wszystkie składniki zagotować, dodać kaszę szybko mieszając by nie powstały grudki. Gotować ok 3 do 5 minut.Gorącą masę wylać na herbatniki i wyłożyć na wierz następną warstwę.

Polewa

Wszystkie składniki polewy rozpuścić i zagotować do uzyskania gęstej masy. Polać ciasto polewą i włożyć do lodówki.
Smacznego





7 komentarzy:

  1. zawsze, gdy dodaję kaszę, robią mi się grudki ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam to ciasto, robiła je moja babcia i zawsze był szał ;-) Ja wsypuję mannę do zimnego mleka i cały czas mieszam, aż do zagotowania - nigdy nie zrobiły mi się grudki. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam to ciasto ;)
    zachęam wszyskich do jego zobienia ;DDD

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha to ciasto jest super ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam dzisiaj kaszę mannę (o zgrozo nie miałam jej dotąd w kuchni) i zastanawiałam się nad dobrym deserem. Zajrzałam do Ciebie i doznałam olśnienia. Dziękuję za inspirację :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba poprawić tytuł na " CIASTO Z KASZY MANNY" a nie kaszy mannej. Manna to rzeczownik a nie przymiotnik. Nie można w ten sposób odmieniać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...